חצי מרתון חיפה 2016

מרוץ SAUCONY חיפה – יום שישי ה – 4.11.2016
15,000 רצים ישתתפו במרוץ במקצים תחרותיים ועממיים:
חצי מרתון [21 ק"מ] ק"מ, 10 ק"מ ו – 5 ק"מ, 2.5 ק"מ ו – 1.2 ק"מ

ראש העיר יונה יהב: "מרוץ חיפה הוא חגיגה לכל שוחרי הספורט בישראל. הטווח הרחב של גילאי המשתתפים מעיד על היענות עצומה לאתגר הריצה במסלול היפה החולף לאורך שפת הים. חיפה מיצבה את עצמה כבירת הספורט בזכות המתקנים המתקדמים בארץ המארחים אירועי ספורט בינלאומיים כמו מרכז השייט החדש בחוף השקט, המסלול האולימפי לאופני ערים, היכל הספורט "רוממה" ואצטדיון "סמי עופר" שנבחר לאחד מעשרת האצטדיונים היפים בעולם".

מרוץ חיפה ה – 19 ביוזמת רשות הספורט יתקיים זאת השנה השלישית ברציפות בחוף הים. להלן זמני ההזנקות:
* חצי מרתון (21 ק"מ) יוזנק בשעה 06:30 למסלול מעגלי מכיכר דנמרק בחוף זמיר דרך דוד אלעזר, ההגנה [בנתיב המוביל מצפון לדרום] עד לגשר אלנבי החדש ומשם חזרה דרך טיילות חוף שקמונה ודדו עד לנקודת הסיום בחוף זמיר.
* מקצה 10 ק"מ יוזנק בשעה 07:30 מחוף זמיר למחלף אלנבי ובחזרה לחוף זמיר.
* מקצה 5 ק"מ יוזנק בשעה 08:30 מחוף זמיר לטייל שיקמונה וחזרה לחוף זמיר.
* בשעה 09:15 יתקיים טקס הענקת הפרסים לזוכים במקומות הראשונים בשלושת המקצים במעמד: ראש העיר יונה יהב, מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג, מנכ"ל העירייה גדי מרגלית וראשי רשות הספורט ואגפי החינוך בעיריית חיפה.
* במקביל יוזנקו בשעה 10:00 המקצים העממיים 2.5 ק"מ ו – 1.2 ק"מ מנקודת הזינוק בחוף זמיר ועד למלונות החוף ובחזרה.

במרוץ צפויים להשתתף כ – 15,000 רצים כאשר לצד רצים המקצועיים ירוצו אלפי תלמידים, מורים, ארגוני עובדים, בני נוער ומשפחות שירצו במסלול העממי ל – 2.5 ק"מ.
הרשמה וסידורי המנהלה יתקיימו דרך אתר חצי מרתון חיפה.
חניון חוף דדו – זמיר ייסגר ולא תותר בו חנייה מיום חמישי [3.11] בשעה 06:00 ועד לתום המירוץ למחרת יום ו' [4.11] בשעה 15:00

לידיעת הנהגים:
v עומסי תנועה צפויים בשעות הבוקר בדרך ההגנה ובכבישים המובילים לחופי דדו זמיר
v חניון דדו ייסגר ולא תותר בו חנייה מיום חמישי בשעה 04:30 לפנות בוקר ועד לסיום המרוץ ביום שישי בשעה 15:00

v הכבישים הבאים ייסגרו לתנועת כלי רכב:
דרך ההגנה תיסגר בנתיב המערבי המוביל מצפון לדרום, בין צומת מקסים לצומת דולפין משעה 05:30 עד השעה 11:00.
דרך דוד אלעזר תיסגר לתנועה בין כיכר דנמרק לצומת מקסים מחצות הלילה, שבין יום ה' ליום ו' ועד לשעה 11:00 בבוקר.
רחוב יוברט המפרי [חוף התכלת לשעבר] ייסגר לתנועה מהמכון לחקר הימים והאגמים ועד לתחנת הרכבל תחתון בשכונת בת גלים מהשעה 05:30 עד השעה 11:00.

היערכות כוחות מד"א למרוץ:
הרצים יאובטחו רפואית על ידי כוחות מד"א ובתגבור רופאים ואחיות מבית החולים רמב"ם . כוחות מד"א ייפרשו שעות לפני תחילת המרוץ עם רכבי הצלה בהם: רכב פיקוד ושליטה, 5 ניידות טיפול נמרץ, 9 אמבולנסים, 3 אופנועים, טרקטורון, רכבי טום-קאר, סגוויים דו-גלגליים ותלת-גלגליים מסוג T3 שינועו על המסלולים עצמם לצד הרצים.
בנוסף יפרסו חוליות מגישי עזרה ראשונה, לאורך המסלול ויגישו מענה רפואי לכל צורך כשהם מצוידים באמצעי קירור מתקדמים. בנקודת סיום המסלול יוקם אוהל-מרפאה ממוזג עם מיטות-טיפול נמרץ ובריכות קירור שיאוישו ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א, בנוסף לאוהלי טיפול בנפגעים קלים. פרמדיקים של מד"א אשר ייקחו גם הם חלק במרוץ הונחו לסייע ולהעניק טיפול רפואי לכל משתתף אשר יזדקק לחבור עם כוחות מד"א.

מגן שמעון ביטון, מנהל מרחב כרמל: " כוחות מד"א נערכים לכל תרחיש, ויעניקו מענה מלא לכל צורך רפואי . אני קורא למשתתפי המרוץ במידה ואינם מרגישים בטוב, להאט, לעצור בצד המסלול ולפנות לאנשי מד"א הפרוסים לאורך כל המסלול או לחייג למוקד 101.
המלצות מד"א לריצה נכונה:

הקפידו לצרוך ארוחת בוקר ביום המרוץ: כשלוש שעות לפני הזינוק, מומלץ לאכול כריך עם ביצה או טונה, או צלחת פסטה וחזה עוף. גם קערת דייסת, שיבולת שועל (קוואקר) העשויה על בסיס מים עם מעט דבש, תאפשר לרצים ריצה נעימה ולא תכביד על מערכת העיכול.
בבוקר הריצה מומלץ להימנע מאכילת פירות ומוצרי חלב, שכן מזונות אלה מתעכלים בקושי רב ועלולים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול ולכאבי בטן.
במהלך הריצה, יש להקפיד לאכול ולשתות לפי תזמון מדויק ולא על פי החשק, ובמטרה לספק אנרגיה זמינה לשרירים לאורך כל התחרות ולמנוע התייבשות.

תגובות