מרוץ חיפה 2017

מרוץ SAUCONY חיפה  - יום שישי ה – 3.11.2017, 15,000 רצים ישתתפו במרוץ במקצים תחרותיים ועממיים:
חצי מרתון [21 ק"מ] ק"מ, 10 ק"מ ו - 5 ק"מ, 2.5 ק"מ ו -  1.2 ק"מ

 ראש העיר יונה יהב: "מרוץ חיפה הוא חגיגה לכל שוחרי הספורט בישראל. הטווח הרחב של גילאי המשתתפים מעיד על ההיענות העצומה לאתגר הריצה במסלול היפה החולף לאורך שפת הים. חיפה הפכה לעיר הספורט בישראל בזכות המתקנים הטובים בארץ ואצטדיון סמי עופר שנבחר לאחד מעשרת האצטדיונים היפים בעולם".

מרוץ חיפה ה – 20 יתקיים ביוזמת רשות הספורט יתקיים זאת השנה הרביעית ברציפות במסלול המישורי לאורך חוף הים. בארבעה מקצים: 21.1 ק"מ [חצי מרתון], 10 ק"מ, 5ק"מ, 2.5 ק"מ ו – 1.2 ק"מ.

לראשונה הוכר השנה המרוץ כ"מסלול תחרותי" ע"י איגוד האתלטיקה הבינלאומי [IAAF] לאחר שמרחקי הריצה נמדדו באופן רשמי ע"י מודד מוסמך של האיגוד. ההכרה במרוץ כ"מסלול רשמי מדוד" מעניק למרוץ תו תקן והכרה בינלאומית בסבב המרוצים כדוגמת מרתון ניו יורק ומרוצים מפורסמים נוספים בעולם. בכך הפך מרוץ חצי המרתון למרוץ רשמי שתוצאותיו ידווחו לגורמי האתלטיקה הבינלאומיים.  

 ראש העיר יונה יהב: "מרוץ חיפה הוא חגיגה לכל שוחרי הספורט בישראל. הטווח הרחב של גילאי המשתתפים מעיד על ההיענות העצומה לאתגר הריצה במסלול היפה החולף לאורך שפת הים. חיפה הפכה לעיר הספורט בישראל בזכות המתקנים הטובים בארץ ואצטדיון סמי עופר שנבחר לאחד מעשרת האצטדיונים היפים בעולם".

בין משתתפי המרוץ השנה כ – 60 נכים שכל אחד מהם ילווה באופן אישי. תלמידי בתי ספר, ילדים ומבוגרים בהם גמלאים בני 80 ויותר וספורטאים מקצועיים שוברי שיאים ורצים רבים מכל רחבי הארץ אשר חוזרים ומשתתפים בחוויה החיפאית מדי שנה.  

 

להלן זמני ההזנקות:

  • חצי מרתון (21 ק"מ) יוזנק בשעה 06:30 למסלול מעגלי מכיכר דנמרק בחוף זמיר דרך דוד אלעזר, ההגנה [בנתיב המוביל מצפון לדרום] עד לגשר אלנבי החדש ומשם חזרה דרך טיילות חוף שקמונה ודדו עד לנקודת הסיום בחוף זמיר.
  • מקצה 10 ק"מ יוזנק בשעה 07:30 מחוף זמיר למחלף אלנבי ובחזרה לחוף זמיר.   
  • מקצה 5 ק"מ יוזנק בשעה 08:30 מחוף זמיר לטייל שיקמונה וחזרה לחוף זמיר.                         
  • מקצה 2.5 ק"מ ן – 1.2 ק"מ בשעה 10:00 מנקודת הזינוק בחוף זמיר ועד למלונות החוף ובחזרה.

 

בשעה 09:15 יתקיים טקס הענקת הפרסים לזוכים במקומות הראשונים בשלושת המקצים בהשתתפות: ראש העיר יונה יהב, מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג, מנכ"ל העירייה גדי מרגלית וראשי רשות הספורט ואגפי החינוך בעיריית חיפה.

במרוץ צפויים להשתתף כ – 15,000 רצים כאשר לצד רצים המקצועיים ירוצו אלפי תלמידים, מורים, ארגוני עובדים, בני נוער ומשפחות שירצו במסלול העממי ל – 2.5 ק"מ.  

סגירת הרשמה: 30.10.17 בשעה 16:00

 

לידיעת הנהגים:

עומסי תנועה צפויים בשעות הבוקר בדרך ההגנה ובכבישים המובילים לחופי דדו זמיר 

הכבישים הבאים ייסגרו לתנועת כלי רכב:

דרך ההגנה תיסגר בנתיב המערבי המוביל מצפון לדרום, בין צומת מקסים לצומת דולפין משעה 05:30 עד השעה 11:00.

דרך דוד אלעזר תיסגר לתנועה בין כיכר דנמרק לצומת מקסים מחצות הלילה, שבין יום ה' ליום ו' ועד לשעה 11:00 בבוקר.

רחוב יוברט המפרי [חוף התכלת לשעבר] ייסגר לתנועה מהמכון לחקר הימים והאגמים ועד לתחנת הרכבל תחתון בשכונת בת גלים מהשעה 05:30 עד השעה 11:00. 

חניון דדו ייסגר ולא תותר בו חנייה מיום חמישי בשעה 04:30 לפנות בוקר ועד לסיום המרוץ ביום שישי בשעה

 

היערכות כוחות מד"א למרוץ:                                                                     

הרצים יאובטחו רפואית על ידי כוחות מד"א ובתגבור רופאים ואחיות מבית החולים רמב"ם . כוחות מד"א  ייפרשו שעות לפני תחילת המרוץ עם רכבי הצלה בהם: רכב פיקוד ושליטה, 5 ניידות טיפול נמרץ, 12 אמבולנסים, 6 אופנועים, טרקטורון, רכבי טום-קאר, סגוויים דו-גלגליים ותלת-גלגליים מסוג T3 שינועו על המסלולים עצמם לצד הרצים. בנוסף יפרסו חוליות מגישי עזרה ראשונה, לאורך המסלול ויגישו מענה רפואי לכל צורך כשהם מצוידים באמצעי קירור מתקדמים. בנקודת סיום המסלול יוקם אוהל-מרפאה ממוזג עם מיטות-טיפול נמרץ ובריכות

קירור שיאוישו ע"י חובשים ופרמדיקים של מד"א, בנוסף לאוהלי טיפול בנפגעים קלים. פרמדיקים של מד"א אשר ייקחו גם הם חלק במרוץ הונחו לסייע ולהעניק טיפול רפואי לכל משתתף אשר יזדקק לחבור עם כוחות מד"א. 

שמעון ביטון, מנהל מרחב כרמל: " כוחות מד"א נערכים לכל תרחיש, ויעניקו מענה מלא לכל צורך רפואי . אני קורא למשתתפי המרוץ במידה ואינם מרגישים בטוב, להאט, לעצור בצד המסלול ולפנות לאנשי מד"א הפרוסים לאורך כל המסלול או לחייג למוקד 101.

המלצות מד"א לריצה נכונה: הקפידו לצרוך ארוחת בוקר ביום המרוץ: כשלוש שעות לפני הזינוק, מומלץ לאכול כריך עם ביצה או טונה, או צלחת פסטה וחזה עוף. גם קערת דייסת, שיבולת שועל (קוואקר) העשויה על בסיס מים עם מעט דבש, תאפשר לרצים ריצה נעימה ולא תכביד על מערכת העיכול.  בבוקר הריצה מומלץ להימנע מאכילת פירות ומוצרי חלב, שכן מזונות אלה מתעכלים בקושי רב ועלולים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול ולכאבי בטן.  במהלך הריצה, יש להקפיד לאכול ולשתות לפי תזמון מדויק ולא על פי החשק, ובמטרה לספק אנרגיה זמינה לשרירים לאורך כל התחרות ולמנוע התייבשות.       

resized_1435733980

לאתר המירוץ לפרטים מלאים על כל המקצים ההרשמה המסלולים ועוד .

תגובות