מרכזית המפרץ החדשה

מרכזית המפרץ החדשה תשתרע על כ- 12,000 מ"ר ותכלול את כל מרכיבי התחבורה הציבורית הקיימים בסביבה – המטרונית, קווי האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים, גישה לתחנות רכבת לרכבת החוף ולרכבת העמק, גישה לרכבל העתידי וחניון לכלי רכב פרטיים.
רכבת העמק, שמסלולה מחיפה לבית שאן, תצא מתחנת מרכזית המפרץ. חיבור מסילת רכבת העמק למסילת רכבת החוף הינו באיזור גשר פז, רכבת העמק תיסע על המסילות הקיימות עד תחנת חיפה מרכז. רכבת העמק מתחברת לרכבת החוף באיזור גשר פז ועולה על גשר לכיוון מזרח באורך 2.2 ק"מ, לאחר מכן המסילה ממשיכה על סוללה.
האגף הצפוני של מרכזית המפרץ יהיה ממוזג ובן שתי קומות. בקומה התחתונה יהיו רציפי מטרונית ורציפי אוטובוסים בין-עירוניים, עם מידע אלקטרוני לציבור, כפי שניתן לראות בתחנות מתקדמות בעולם.
הקומה השניה תהיה תחנה לרכבת העמק.
האגף הדרומי ישמש לרציפי הורדה והעלאה של אוטובוסים עירוניים. אגף זה יהיה פתוח, כדי לאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים ונוסעים.
מתחם המרכזית יהיה סגור ומאובטח, תעשה עבודת פיתוח נופי וגינון ותותקן תאורה דקורטיבית.
בצד הצפון מערבי של פסי הרכבת הקימה חב' יפה נוף חניון של כ- 400 מקומות חניה לבאי המרכזית. הגישה לחניות תהיה דרך צומת המכולות על כביש 22. ניתן יהיה לחנות ולעבור אל המרכזית באמצעות גשרון הולכי רגל המבוצע בימים אלה ומתחבר ישירות לקומה השניה של המרכזית באמצעות צמד מעליות.
מרכזית המפרץ תהיה מונגשת לבעלי מוגבלויות, עם דרגנועים ומעליות, שיאפשרו תנועה קלה ומהירה.
תקציב הקמת המרכזית הוא כ- 200 מיליון ₪. בגמר ההקמה תתחזק חברת יפה נוף את המרכזית באמצעות חברת ניהול ואחזקה, בשיתוף עם מפעילות התחבורה הציבורית במשתמשות במתחם.

תגובות