עלייה מרשימה בשיעור הזכאים לבגרות בחיפה

עלייה מצטברת של כ – 20% בשיעור הזכאים לבגרות בחיפה בשנים האחרונות

בשנה האחרונה נרשמה העלייה הגדולה ביותר של כ – 4.16% במספר הזכאים

עלייה מרשימה של 4.16% נרשמה בשנת הלימודים תשע"ג בשיעור הזכאים לתעודת בגרות מקרב תלמידי כיתות י"ב בחיפה. כך עולה מנתוני משרד החינוך שפורסמו היום [ב'] ע"י משרד החינוך.
מן הנתונים עולה כי שיעור הזכאים לבגרות עלה מ – 71.2% בשנת תשע"ב ל – 75.36% בשנת תשע"ג. מדובר בהמשך המגמה אותה רושמת חיפה בשנים האחרונות כאשר במהלך 5 השנים האחרונות עלה שיעור הזכאים מ-63.60% בשנת תשס"ח (2007) ל-75.36% בתשע"ג (2012).
העלייה באחוז הזכאות מיוחסת לשורה של תכניות מערכתיות אותן מובילה עיריית חיפה במטרה לתת מענה אישי לכל תלמיד הלומד במערכת החינוך העירונית. בין היתר מוביל אגף החינוך בליווי אישי של מנכ"ל העירייה שמואל גנץ את "תכנית בגרות 81".
במסגרת התכנית אותרו כ – 1000 תלמידים בכיתות י'-יא' בכל בתי הספר העירוניים לגביהם עלה חשש כי יסיימו את בתי הספר ללא זכאות לתעודת בגרות.
התלמידים שאותרו במסגרת התכנית זוכים למערך תמיכה הדוק, ליווי ובקרה של הצוות הפדגוגי בבתי-הספר לאורך שנת הלימודים. עבור כל תלמיד נבנתה תכנית אישית הכוללת תגבור לימודי. לצד תגבור מערך הלימודים ניתן דגש על עידוד התלמידים והעלאת המוטיבציה שלהם בשיתוף ההורים עד לקבלת תעודת הבגרות.
התכנית כוללת כ- 900 שעות תגבור הניתנים ע"י מורים מקצועיים בקבוצות קטנות, בנוסף לכ- 300 שעות תרגול פרטני על-ידי סטודנטים ומרתונים לימודיים. בנוסף, מפעילה העירייה את תכנית "תפנית" המסייעת לתלמידים בהתמודדות עם חסמים רגשיים בהכנה לבחינות הבגרות.
נתונים אלה מרשימים במיוחד לאור מדיניות אי ההנשרה מבתי הספר העירוניים אותה מובילה העירייה. לצד העלייה המתמדת באחוזי הזכאות לבגרות בשנה"ל האחרונה [תשע"ד] נשרו 1.5% בלבד מהתלמידים במעבר מכיתה ט' ל – י' וזאת בעוד שלפני כעשר שנים נשרו במעבר לחטיבה העליונה יותר מ – 30%.
ראש העיר יונה יהב, ברך את ראשי מערכת החינוך, מנהלי בתי הספר והמורים על המאמץ הניכר בקידום התלמידים במגוון תכניות פרטניות וקבוצתית: "אנו קוטפים היום את פירות המאמץ המתמשך למצוינות בחינוך. העלייה באחוז הזכאים לבגרות לצד מדיניות ההתמדה באה לידי ביטוי בהרחבה ניכרת של היקף תכניות הלימוד ומסגרות החינוך הייחודיות שנפתחו בבתי הספר העירוניים. כל אלה נועדו לקדם את הישגי התלמידים תוך מתן מענה פרטני לכל תלמיד ותלמידה במערכת החינוך העירונית".

תגובות