פרויקט הרכבל מתחיל לזוז

משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף מפרסם מכרז להקמת תחנות רכבל הכרמל

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "החלומות התחבורתיים של חיפה קורמים עור וגידים. פרויקט הרכבל העצום מתקדם לשלבים המעשיים שלו והוא מצטרף לשורה של פרויקטים תחבורתיים מהמובילים בארץ כמו מנהרות הכרמל, מטרונית ומרכז ההיסעים הגדול ביותר שנבנה בימים אלו בלב המפרץ ויחבר בין כל קווי התחבורה האמורים. הרכבל הינו נדבך נוסף בחזונם של בוני העיר אשר בנו את הכרמלית לפני 60 שנה."

לאורך תוואי הרכבל יוקמו שש תחנות – בטרמינל לב המפרץ, בצומת הצ'ק פוסט, דרך דורי, טכניון מרכז, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות עתידות לשרת עשרות אלפי סטודנטים ועובדי המוסדות האקדמיים כמו גם את תושבי נשר, נווה שאנן ותושבי רכס הכרמל.

חברת יפה נוף האמונה על הקמת הרכבל לכרמל מטעם משרד התחבורה ועיריית חיפה, נערכת לתחילת העבודות להקמת רכבל הכרמל ומפרסמת מכרז עבור ביצוע עבודות להקמת התחנות בתוואי הרכבל שאורכו כ-4.4 ק"מ. סה"כ יוקמו שש תחנות שמיקומן בטרמינל לב המפרץ, צ'ק פוסט, דרך דורי, טכניון מרכז, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בחודשים הקרובים ומשך הביצוע הוא כ-20 חודשים.

בשלב ההפעלה הראשוני הורדת והעלאת הנוסעים תתבצע מתחנות טרמינל לב המפרץ, טכניון מרכז ואוניברסיטת חיפה, כאשר תחנות צ'ק פוסט, דרך דורי והטכניון- עליון, תפעלנה כתחנות תפעול. גודל התחנות נע בין 700-800 מ"ר בשלוש קומות והן יכילו מאות נוסעים. התחנות מורכבות ממערך תנועה אנכית (מדרגות/דרגנועים ומעליות) להולכי רגל, מערך ביקורת וכרטוס כולל ביקורת ביטחונית ורציפים לנוסעים בכל כוון. הקרוניות נעות בתחום התחנה בעודן מאטות את מהירות נסיעתן ומאפשרות עליה נוחה ובטוחה ומאיצות לאחר עליית הנוסעים לתוכן. מערך הרכבל מונגש לבעלי המוגבלויות (ראיה, שמיעה ונכות פיזית). כמו כן, התחנות כוללות את החדרים הטכניים הנדרשים למנועים, גנרטורים, חדרי בקרה, שירותים לנוסעים וכו'.

בשלב א', מערכת רכבל הכרמל, תכלול 76 קרוניות בקיבולת מרבית של 1,200 נוסעים בשעה, בכל כוון של הרכבל בו זמנית. קרוניות הרכבל תצאנה בתדירות של כ 30 שניות כאשר כל אחת תוכל להכיל 10 נוסעים, 8 בישיבה ו2 בעמידה.

מיזם הרכבל לכרמל הינו בשורה חלוצית בתחום התחבורה בישראל וישמש כאמצעי תחבורה ציבורית המהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה לצד קווי אוטובוס, קווי מטרונית, רכבת ישראל, כרמלית ובעתיד גם רכבת קלה. התשלום יבוצע באמצעות כרטיסי רב-קו.
משך הנסיעה צפוי לעמוד על כ – 10 דקות מטרמינל המפרץ לטכניון, ו9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה, כאשר מהירות נסיעת הקרונית בין התחנות היא כ 18 קמ"ש.
הרכבל הינו כלי תחבורה ירוק הממונע בחשמל וחסכוני באנרגיה וזול משמעותית מכל כלי תחבורה אחר הקיים בתחום התחבורה הציבורית.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "החלומות התחבורתיים של חיפה קורמים עור וגידים. פרויקט הרכבל העצום מתקדם לשלבים המעשיים שלו והוא מצטרף לשורה של פרויקטים תחבורתיים מהמובילים בארץ כמו מנהרות הכרמל, מטרונית ומרכז ההיסעים הגדול ביותר שנבנה בימים אלו בלב המפרץ ויחבר בין כל קווי התחבורה האמורים. הרכבל הינו נדבך נוסף בחזונם של בוני העיר אשר בנו את הכרמלית לפני 60 שנה."

מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן: " אנו בישורת האחרונה לקראת תחילת ביצוע העבודות להקמת מערכת הרכבל שתשרת את תושבי חיפה והסביבה. לא נתפשר על הסטנדרטים הגבוהים ביותר באשר לאיכות ביצוע העבודות ועמידה בלוחות זמנים, כך שבעוד פחות משלוש שנים מאות אלפי תושבים יוכלו ליהנות מאלטרנטיבה נוספת לרכב הפרטי."

ממשרד התחבורה נמסר כי "פרויקט הרכבל בחיפה הינו פרויקט פורץ דרך במגוון תחומים אשר ישפיע על כל תפיסת התחבורה הציבורית במדינת ישראל. מתוך הכרה בחשיבות הפרויקט משקיע משרד התחבורה מעל 300 מליון ₪ בפרויקט חשוב זה."

תגובות