פרויקט התחבורה השיתופית של CAR2GO הושק בחיפה

השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין, יו"ר קק"ל מר דני עטר, ראש עיריית חיפה מר יונה יהב, סגן השר להגנת הסביבה ח"כ ירון מזוז, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה מר ישראל דנציגר, מנכ"ל איגוד ערים ד"ר עופר דרסלר וגיל לייזר מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר השיקו היום את פרויקט הרכב החשמלי השיתופי בחיפה!

ראש עיריית חיפה, יונה יהב : "חיפה עוברת מהפכה סביבתית והיא מתרחשת כאן ועכשיו. אנחנו נלחמים בנחישות וללא פשרות בצמצום והפחתת כל המזהמים במפרץ חיפה. ויחד אנחנו מובילים פרויקטים סביבתיים כמו הרכב השיתופי החשמלי הראשון בישראל שיוביל להפחתת זיהום האוויר בעיר ולהורדת מספר הרכבים הפרטיים מהכבישים. הפרויקט יסייע במיוחד למי שאין באפשרותו להחזיק כלכלית רכב פרטי ומהווה חלק מהוזלת עלויות המחיה לזוגות צעירים, לסטודנטים וכל תושב ותושבת בעיר. אני מברך את המשרד להגנת הסביבה, קק"ל ואיגוד ערים מפרץ חיפה על שותפותם וחלקם במימון פרויקט חשוב וחלוצי זה".

100 רכבים חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול החל מהיום, בשלוש פעימות, במסגרת פרוייקט תחבורה שיתופית בעיר, רכב חשמלי זמין 24/7 לנסיעה מנקודה לנקודה עם חניות שמורות ברחבי העיר.
העלות : 1.2 ₪ לדקה במסלול עם חודשיים התנסות ללא דמי מנוי, המהווה 35%-50% פחות מנסיעה במונית לטובת הפרוייקט הוסבו כ- 300 חניות ברחבי העיר והוצבו 30 עמדות טעינה כפולות. היקף הפרויקט נאמד בלמעלה מ-20 מיליון ₪

כ-100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול במסגרת פרויקט תחבורה שיתופית בעיר חיפה שיסייע לצמצום זיהום האוויר ובעיות התחבורה בעיר. החל מהיום יפעלו 40 רכבים, בתחילת דצמבר 2017 יפעלו 40 רכבים נוספים ואליהם יתווספו עוד 20 רכבים בתחילת ינואר 2018.
פרויקט הרכב החשמלי השיתופי מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר לתושבים ללא רכב פרטי, אזרחים המגיעים בתחבורה ציבורית לעיר ומעוניינים להתנייד בתוכה, סטודנטים ועוד. אחד היתרונות הבולטים במודל שהתשלום הינו לזמן הנסיעה בלבד ואין צורך להתחייב לפרק זמן ממושך.
התמחור שנקבע לשירות הוא בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית ויעמוד על 1.2 ₪ לדקה במסלול עם חודשיים התנסות ללא דמי מנוי, המהווה 35%-50% פחות מנסיעה במונית.
מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4-14 רכבים פרטים מהכביש. המיזם עתיד להתרחב לאזור הקריות ובכך להפוך לפרויקט בעל השפעה על כל המטרופולין.

בפרויקט הושקעו למעלה מ- 20 מיליון ש"ח והוא חלק מפרויקט "קק"ל לנשום" של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל, שנועד להפחית את זיהום האוויר בישראל, ובמימון משותף של עיריית חיפה ואיגוד ערים, ויופעל על ידי חברת CAR2GO.
הרכב הנבחר לפרויקט, רנו זואי, הדור החדש של הרכבים החשמליים, אשר מעניק אורך חיי סוללה של קרוב ל 150 ק"מ נסיעה בין טעינה לטעינה. הרכב הינו בעל 5 מקומות ישיבה עם מרווח פנימי רחב.

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "אנחנו מכריזים היום על מהפכה בתחום הרכב החשמלי. חיפה היא החלוצה הראשונה אך בקרוב כל הקריות יצטרפו ויהפכו את איזור המפרץ למתחם אחד של פרויקט הרכב החשמלי השיתופי. מדובר בפרויקט בעל חשיבות עצומה שיסייע גם לתושבי העיר וגם למבקרים בה מבחינת חניה, יפחית את השימוש ברכב פרטי ויסייע בהפחתת זיהום האוויר מתחבורה שאנו עמלים עליו בנוסף לתכנית הלאומית שהקצנו לה 260 מיליון שח. אני מברך את חיפה שהצטרפה ראשונה ומקווה כי הבשורה במפרץ תגיע לערים נוספות בארץ."

יו״ר קק״ל, דניאל עטר: "הקרן הקיימת לישראל היא הגוף הירוק הגדול והמוביל במדינה. לצד מחויבותנו לקידום מדיניות חברתית – ערכית ברחבי ישראל, וטיפוח המרחב הירוק, אנו רואים חשיבות גדולה בשיפור מרקם ואיכות החיים של התושבים בישראל.
פרויקט הרכב החשמלי מצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים שאנו מובילים בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה שנועד לשפר את איכות הסביבה ואיכות החיים של התושבים בישראל."

ראש עיריית חיפה, יונה יהב : "חיפה עוברת מהפכה סביבתית והיא מתרחשת כאן ועכשיו. אנחנו נלחמים בנחישות וללא פשרות בצמצום והפחתת כל המזהמים במפרץ חיפה. ויחד אנחנו מובילים פרויקטים סביבתיים כמו הרכב השיתופי החשמלי הראשון בישראל שיוביל להפחתת זיהום האוויר בעיר ולהורדת מספר הרכבים הפרטיים מהכבישים. הפרויקט יסייע במיוחד למי שאין באפשרותו להחזיק כלכלית רכב פרטי ומהווה חלק מהוזלת עלויות המחיה לזוגות צעירים, לסטודנטים וכל תושב ותושבת בעיר. אני מברך את המשרד להגנת הסביבה, קק"ל ואיגוד ערים מפרץ חיפה על שותפותם וחלקם במימון פרויקט חשוב וחלוצי זה".

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז: ״זאת עוד היסטוריה שמתחילה בחיפה, היסטוריה שתפחית את זיהום האוויר, תוזיל את עלויות המחיה ותקל על הגודש בכבישים. כמי שנולד בחיפה וגדל בקריות, שמחתי גם לשמוע שהמיזם שיוצא כאן לדרך פונה בעיקר לאוכלוסיות להן אין אפשרות כלכלית להחזיק רכב. חיפה עוברת מהפכה סביבתית אמיתית ואני שמח להיות חלק מהמשרד שמוביל מהלכים אלה״.

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה: "פרויקט הרכבים החשמליים הוא אחד מארבעה פרויקטים שקודמו בשנה האחרונה על מנת ליצור תחבורה נקייה בחיפה. יחד עם הסבת משאיות הדיזל של עיריית חיפה למשאיות מונעות גז טבעי, העברת צינור גז טבעי לחוף שמן שיאפשר מעבר ציי משאיות אחרים להנעה בגז טבעי, הרכבת מסנני חלקיקים על רכבים מעל דרגת זיהום מסוימת ובניית אזור מופחת זיהום אויר בעלות של למעלה מ-12 מיליון שקלים- יהוו פרויקטים אלו את הבסיס עליו תתפתח תחבורה נקייה באזור מפרץ חיפה. בהקשר לפרויקט הרכב החשמלי ראוי לזכור שמדובר לא רק ברכב חשמלי אלא במודל של רכב שיתופי, מודל שעל פיו 7-10 משפחות משתמשות ברכב אחד. דבר שיביא להפחתת מספר כלי הרכב הנוסעים בעיר ובעקבות כך יוריד עוד יותר את הזיהום מתחבורה".

גיל לייזר מנכ"ל חברת CAR2GO מקבוצת שגריר ציין כי, "אנו בעיצומה של מהפכה תחבורתית שצפויה לצמצם באופן משמעותי את בעיות החניה וזיהום האוויר בעיר. במיזם החדשני, הושקעו מאות שעות מחקר ופיתוח על מנת לייצר חווית משתמש אולטימטיבית, יעילה ופשוטה, אשר תהווה תחליף נוח וחסכוני לנסיעה ברכב פרטי ולנסיעה במונית. מדובר במהפכה תפיסתית שתייתר בעתיד בשילוב אמצעי תחבורה אלטרנטיבים נוספים את הצורך ברכב הפרטי ותחסוך עלויות שימוש רבות. מיזם שיתוף רכבים כבר אומץ בעולם והצליח לייצר שינוי מהותי.
מעל ל-5 מיליון משתמשים כבר בשירות ברחבי העולם. התוצאות מדברות בעד עצמן, פחות זיהום אוויר, פחות בעיות חניה וחיסכון משמעותי בכסף".

 

איך זה עובד?

הרכבים השיתופיים פזורים בעמדות חניה ייעודיות ברחבי העיר. תושבי העיר נרשמים לשירות באתר ייעודי באופן חד פעמי ומקבלים כרטיס חכם אישי ותדרוך לגבי השימוש בשירות.
בסיום ההרשמה המשתמש יכול לבצע הזמנה לכל אחת מהמכוניות המפוזרות ברחבי העיר, באמצעות, אפליקציה ייעודית או דרך המוקד הטלפוני, 24/7. ההזמנה של הרכב מתבצעת כאמור כ- 15 דקות לפני הנסיעה או באופן מיידי.
לאחר ביצוע ההזמנה, התושב מגיע אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה, או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע. בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית לרכב זה ברחבי העיר.
בתום השימוש המשתמש לוחץ על כפתור סיום הזמנה והמערכת מבצעת חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי של המשתמש, בהתאם לכמות הדקות שבוצעו.

יחס חניות לרכבים

על מנת שהמיזם יהיה אפקטיבי, יחס החניות בהשוואה לרכבים הינו 1 ל 3, זאת כדי לאפשר תנועה של רכבים מנקודה A לנקודה B בצורה יעילה. רכבים אלו יהיו בשימוש על יד מספר רב של אנשים ביום אשר לעתים ירצו להגיע לאותו מקום בטווח זמן קרוב ולכן מקובל בכל מיזם של רכבים מסוג זה להסב מספר חניות של לפחות 1 ל 3.
מיקומי החניות נבחרו בקפידה על ידי צוות מומחים מאגפים שונים בעירייה תוך התחשבות במקומות המגורים של התושבים. מיקום החניות הן לרוב במקומות שבהן יש גישה לחניה מבחינה גיאוגרפית והליכה אליה מכל קצוות השכונה היא נוחה. לרוב נבחרו מקומות בשטחים ציבורים בקרבת פארקים ציבוריים ומקומות בהם יש היצע רב של חניה.
כמו כן, בנוסף למקומות החנייה הייעודים של הפרויקט, בכפוף לחוק עירוני שמאפשר חניה חינם למשך שעתיים לרכבים היברידיים וחשמליים בעיר, העירייה תדאג לספק אישור מיוחד שכל רכבי השירות יוכלו להחנות בכחול-לבן למשך שעתיים ללא עלות.
לפריסת החניות בעיר – לחצו כאן

 

איך ניתן לבצע הזמנה של רכב?

באמצעות אפליקציה סלולרית: למשתמשים תינתן האפשרות לבצע הזמנה ולעקוב אחר השימוש בשירות. הזמנה מראש ל- 15 דקות. האפליקציה הסלולרית תאפשר באופן ידידותי יישומים נוספים כגון, קבלת הכוונה אל מיקום הרכב הנבחר, מיון כלי הרכב הקרובים לפי מרחק, הכוונה ברגל אל הרכב המוזמן, פתיחת ונעילה של הרכב ועוד.
באמצעות מוקד טלפוני שיפעל 24/7 כל ימות השנה (למעט יום כיפור) עם שירות הלקוחות הטלפוני. תפקידו לתת מענה לתקלות ואת האפשרות לביצוע הזמנות/ הארכה/ ביטול הזמנות בכל רגע נתון.

על המערכת הטכנולוגית החדשנית

חברת CAR2GO מפעילה תחתיה חברה טכנולוגית אשר פיתחה את מערכת ניהול האופרציות של שיתוף רכבים המתקדמת ביותר בעולם. מערכת זו מאפשרת ניהול יעיל של מערך הלקוחות של המערך, צי הרכבים, עמדות הטעינה ומערכות חיוב הלקוחות. בזכות מערכת זו ממשק המשתמש ללקוחות השירות ידידותי מאוד. באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שהחברה פיתחה, החברה יכולה להפיק דו"חות על דפוסי שימוש הלקוחות , דבר המאפשר לה להסיק מסקנות שיעזרו ליעל את השירות עוד יותר.

תגובות