תכנית "2020" בחיפה תזניק את מספר בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה

1026010_10151660665680699_248772707_o
שתף את החברים

תכנית "2020" בחיפה תזניק את מספר בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה

1 מתוך 5 תלמידים יהיה בוגר 5 יח"ל במתמטיקה – עיריית חיפה בשיתוף קרן טראמפ תוביל תכנית ייחודית להגדלת שיעור הלומדים 5 יח"ל ושיפור רמת המצוינות במתמטיקה.
עיריית חיפה בשיתוף קרן טראמפ תפעיל החל מהשנה הקרובה תכנית ייחודית להעלאת רמת המצוינות במתמטיקה בקרב התיכוניסטים בעיר. התכנית שמה לה כיעד להגדיל את שיעור הלומדים 5 יח" עד שנת 2020 כך ש – 1 מתוך 5 תלמידים בעיר ילמד מתמטיקה ברמה הגבוהה ביותר. קרן טראמפ תשקיע 800 אלף שקלים לחיזוק המצוינות העירונית ופיתוח מקצועי של צוות המורים של 5 יח"ל מתמטיקה וקידום הוראה קלינית ממוקדת שתאפשר למורים להתמקד ביכולות ובצרכים של כל תלמיד.
ראש העיר חיפה יונה יהב: אנחנו חותרים למצב את חיפה כעיר המובילה בארץ בתחום החינוך. לצד מדיניות חסרת פשרות של אי הנשרה יזמנו תכניות חדשניות במטרה להבטיח את המצוינות במקצועות הלימוד. בשאיפה למצוינות טמון עתידו של כל תלמיד במערכת החינוך לצד עתידנו הלאומי ובאחריותנו לזהות את הפוטנציאל בהם ולטפחו. שיתוף הפעולה עם קרן טראמפ ימנף את תכנית המצוינות ועל כך אני מודה לקרן בשמי ובשם תושבי חיפה."
אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ: "בהחלטה אמיצה של מנהיגות עירונית, חיפה הציבה יעד שאפתני במיוחד, להרחיב את שיעור המצוינות בעיר כדי שבתוך שלוש שנים אחד מכל חמישה בוגרי תיכון בעיר יסיים עם חמש יחידות במתמטיקה. לכן, עבורנו זו זכות גדולה לתת כתף למובילי החינוך בעיר שהחליטו להשקיע במורים המעולים ולהעניק לתלמידות ותלמידים רבים הזדמנות אמיתית לפרוץ דרך ולהגיע הכי רחוק שהם יכולים."
עיריית חיפה מובילה בשנים האחרונות תכנית עירונית, שנועדה לעודד את התלמידים ללמוד במגמות מתמטיקה ופיסיקה ברמה של 5 יח"ל במסגרת מגמת הירידה המסתמנת בכל הארץ בשיעור בוגרי התיכון במקצועות הללו. בחיפה, שמדורגת בין הרשויות הראשונות בשיעור תלמידים מצטיינים במקצועות הראליים, שמה לה למטרה להגדיל את שיעור בוגרי התיכון במגמות הראליות ב – 25%. לשם כך, גובשה תכנית התערבות המיועדת לתלמידי ביה"ס העל-יסודיים בעיר ששולבה עם קהילות לומדות של מורים מתוך הכרה בחשיבות ההשקעה בצוות החינוכי ובשיפור רמת ההוראה בכיתות.
בהתאם לכך, חברה עיריית חיפה לקרן טראמפ המציעה תכניות המסייעות לפיתוחן כדי להטמיע רכיבים של הוראה קלינית איכותית, וביניהם:
כלֵי אבחון שיסייעו למורים לנטר תהליכי חשיבה ולמידה של כל תלמיד בכיתה באופן שוטף, ובתוך כך להתאים את ההוראה לממצאי האבחון, ולהעניק משוב לתלמידים.
תיעוד וניתוח תהליכי הוראה ולמידה באמצעות צילום בווידיאו, כדי לסייע למורים לבצע רפלקסיה על דרכי ההוראה שיושמו והתאימן לצרכיו של כל תלמיד ותלמיד.
הכשרת מורים שישמשו מלווים פדגוגיים לעמיתיהם בבתי הספר ויובילו את קהילות הלמידה המקצועיות.
במקביל, ילמדו בקהילות המורים כיצד לסייע לבתי הספר שלהם בהקמת רשת תמיכה שתתמקד בלמידה של כל תלמיד ותלמיד. זאת תהיה מערכת מוגדרת של תמיכה בית ספרית, שישתתפו בה המנהל/ת וצוות ההוראה, היועצות וההורים.
מדובר בהזדמנות לשיתוף פעולה ותיאום בין התכניות השונות שהקרן מסייעת לפיתוחן, והזדמנות לסייע לתכניות אלה להיערך ליישום בקנה מידה רחב יותר. כמו כן, תיבחן אסטרטגיית הוראה קלינית וייצבר ניסיון מעשי חשוב הודות לשיתוף הפעולה עם תכנית עירונית להגברת המצוינות במקצועות המתמטיקה והמדעים.