כ-30 מנהלי מטות לבטיחות בדרכים ומנהלים בכירים ברלב"ד ערכו סיור מקצועי בחיפה

במהלך הסיור, שנערך במסגרת קורס להכשרת מנהלי מטות בטיחות בדרכים איזוריים, ביקרו המשתתפים בין היתר במרכז הבקרה לניהול תנועה, שמעו הרצאות מקצועיות וסיירו בשכונת נאות-פרס

את הסיור, אותו הנחה מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, יואל אילסר, פתחו המשתתפים במרכז ההדרכה שבשכונת קריית אליעזר, אותו הקימה עיריית חיפה לצורך לימוד נושא הבטיחות בדרכים בצורה מעשית בקרב ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים. במרכז, אליו מגיעים מידי שבוע עשרות ילדים בגילאים שונים, התרשמו המשתתפים מפעילות המדמה מציאות המתקיימת במגרש ומסייעת ללימוד הרגלי ביטחון ובטיחות לילדי העיר.

מטה הבטיחות בדרכים של עיריית חיפה אירח חמישה מנהלים בכירים של הרלב"ד ("הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים") יחד עם עשרים ושישה מנהלי מטות לבטיחות בדרכים מכל רחבי הארץ, לצורך קיום סיור מקצועי בעיר.

את הסיור, אותו הנחה מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים, יואל אילסר, פתחו המשתתפים במרכז ההדרכה שבשכונת קריית אליעזר, אותו הקימה עיריית חיפה לצורך לימוד נושא הבטיחות בדרכים בצורה מעשית בקרב ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים. במרכז, אליו מגיעים מידי שבוע עשרות ילדים בגילאים שונים, התרשמו המשתתפים מפעילות המדמה מציאות המתקיימת במגרש ומסייעת ללימוד הרגלי ביטחון ובטיחות לילדי העיר.

את המשך הסיור קיימו המשתתפים בבניין היכל העירייה, שם קיבל את פניהם מ"מ וסגן רה"ע ומחזיק תיק הבטיחות בדרכים בעיריית חיפה, נחשון צוק, אשר הדגיש בדבריו, כי נושא הבטיחות בדרכים וצמצום מספר תאונות הדרכים נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני. לאחר שקיבלו סקירה אודות דרכי התמודדות מטה הבטיחות העירוני במקרי תאונות דרכים קטלניות שאירעו בעיר על ידי מנהל הבטיחות האיזורי סובב חיפה, קובי גזית, שמעו המשתתפים הרצאות מקצועיות אודות שיקולי בטיחות בדרכים בעת תכנון תשתיות עירוניות על-ידי מנהל האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף בעירייה, יואב דנציגר, ועל אופן עבודת מרכז הבקרה לניהול תנועה על ידי מנהלת המרכז, ענת גלעד. בסיום ההרצאה ערכו המשתתפים סיור במרכז הבקרה, האחראי על ניהול תנועה אקטיבי בכל מטרופולין חיפה.

את היום סיימו המשתתפים בסיור בשכונת נאות פרס, אשר הוצגה כדוגמא לשכונה בטוחה. שכונת נאות פרס תוכננה כך שהיא מאפשרת מעבר רגלי בטוח בין איזורי המגורים ברחבי השכונה לבין מבני הציבור – בתי הספר וגני הילדים ולפארק הציבורי דרך שטחים ציבוריים פתוחים וחציית דרכים ראשיות באמצעות גשרים להולכי רגל, ללא כל צורך בחציית כבישים.

תגובות