14 מרחבי למידה המביעים יצירתיות, חדשנות אדריכלית ועתידנות ייפתחו בבתי הספר בחיפה

חגית לוי, מנהלת עירוני ה': "מוסיקה מאפשרת הבעה אישית, מגרה את החושים, הדמיון והסקרנות ומעוררת רגשות. בני נוער רבים מוקפים במסכי מחשב, טלפון נייד וטלוויזיה- בהם הם צופים באופן פסיבי מוצפים בגירויים חזקים וישירים. מרכז המוזיקה החדש שלנו, תאפשר לתלמידינו להיות פעילים, להעשיר את עולמם באופן רגשי, אמנותי ואינטלקטואלי ולקחת חלק פעיל בתהליך היצירה".

בשנים האחרונות בחרה מערכת החינוך החיפאית להתמודד עם אתגר משמעותי: להעניק לתלמידים את הכלים הטובים ביותר להתפתח במציאות משתנה. מחקרים מצאו ש- 65% מהתלמידים העולים השנה לכיתה א' יעבדו במקצוע שעדיין לא קיים כלל. המשמעות של תפיסת מציאות חדשה זו היא שיש להשתמש בכלים יצירתיים ובשיטות לימוד מגוונות ושונות.

בהתאם לתפיסה זו, פותחו תכניות לימודים אינטר- דיספלינריות, נבנתה תפיסת בתי הספר הייחודיים ונוצר שינוי בדפוסי העבודה. יחד איתם, החלה העירייה במהלך של עיצוב סביבות למידה כסביבות התומכות בעידן הלמידה המשתנה דוגמת המרחבים שפתחו בגנים המדעיים בקריית חיים.

בשנת הלימודים תשע"ט יפתחו בחיפה 14 מרחבי למידה המביעים יצירתיות, חדשנות אדריכלית ועתידנות. כך למשל נשלמת בימים אלה הקמתו של מרחב מוזיקה חדש בעירוני ה' שיהווה מקום להתפתחות ויצירה לתלמידי בית הספר בתחום המוזיקה. העבודה במרחב תתבצע בשיטת "תיבת הנגינה". המרחב יאפשר עבודה אישית ועבודה בהרכבים קבוצתיים, כמסגרת ייחודית וחווייתית לביטוי עצמי בשירה, בכתיבת מילים, בנגינה, בהלחנה ובהקלטה באולפן. הפעילות במרחב תפגיש את בני הנוער משכבת ז' ועד י"ב, עם עולם היצירה המוסיקלית ותעניק להם כלי לביטוי מעולמם הפנימי.

מרכז המוזיקה שיפתח השנה יפעל לצד מגמות האמנות האחרות אותן מפתח בית הספר בשנים האחרונות בהם: אמנות חזותית, תיאטרון וקולנוע. תלמידים הלומדים במגמות אלה יכולים לבחור במגמה לבגרות בהיקף של 5-10 יחידות לימוד. רבים מהתלמידים בוחרים באחת ממגמות אלה במקביל למגמות מתחומי המדעים המדויקים. המרחב יהיה פתוח לתלמידים במהלך היום-ליצירת מוסיקה, לשירה ולנגינה בכלי הנגינה שיהיו במקום: מערכת תופים, קלידים וגיטרות. את תכנית "תיבת נגינה" ילווה, ילמד וינחה איל קופרמן, בעל ניסיון רב בהובלת התכנית ברחבי הארץ, מהערבה בדרום ועד מעלות בצפון.

חגית לוי, מנהלת עירוני ה': "מוסיקה מאפשרת הבעה אישית, מגרה את החושים, הדמיון והסקרנות ומעוררת רגשות. בני נוער רבים מוקפים במסכי מחשב, טלפון נייד וטלוויזיה- בהם הם צופים באופן פסיבי מוצפים בגירויים חזקים וישירים. מרכז המוזיקה החדש שלנו, תאפשר לתלמידינו להיות פעילים, להעשיר את עולמם באופן רגשי, אמנותי ואינטלקטואלי ולקחת חלק פעיל בתהליך היצירה".

תגובות