חידוש דרכון רומני – לבד או עם חברה מקצועית?

מאז הצטרפה רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007 זה לא סוד כי ישראלים רבים ממוצא רומני החלו לבדוק יותר לעומק לגבי זכאותם לדרכון רומני. אלפי ישראלים הנחשבים לצאצאים ילידינו רומניה פנו לטובת קבלת דרכון רומני כדי שיוכלו לזכות במגוון ההטבות של דרכון אירופאי, שכן הדרכון הרומני נחשב לדרכון אירופאי לכל דבר. בין היתר יוכלו מחזיקי הדרכון ליהנות מלימודים מסובסדים בחו"ל, אפשרות למגורי קבע במדינות האיחוד האירופי, אפשרות לעבוד ולזכות בכל התנאים הסוציאליים הרלוונטיים ועוד.

מהו חידוש דרכון רומני?

חידוש דרכון רומני רלוונטי ב2 מקרים:

  • כאשר יש לכם דרכון שעומד להיגמר לו התוקף ואתם רוצים לחדשו, או כאשר נגמר לו התוקף לא מזמן ותרצו לחדשו.
  • כאשר אתם מגישים בקשה להכיר בכם כאזרחים רומנים על פי החוקים החדשים של הממשלה הרומנית ולהעניק לכם גם דרכון רומני. ברוב המקרים בבקשות דרכון רומני הדרכון לא יהיה קיים/לא יהיה בתוקף כיוון שמבקשי הדרכון מסתמכים על המצאת מסמכים של הורים, סבים או דור אחד נוסף קדימה שנולדו ברומניה או בשטח האימפריה הרומנית באותה התקופה.

כיצד מתבצע חידוש של דרכון רומני?

חידוש דרכון רומני קיים ייעשה על ידי הגשת בקשה לקונסוליה הרומנית בישראל. יהיה קשה לתפוס אותם בטלפון ולכן יש לקבוע תור מראש וכדאי להגיע עם כל המסמכים הרלוונטיים והדרכון הקיים/זה שפג תוקפו. לאחר מספר שבועות הדרכון החדש שלכם יהיה מוכן ותוכלו לאסוף אותו מהקונסוליה.

מה קורה במקרה של חידוש דרכון רומני במסגרת קבלת אזרחות?

אם אתם צאצאים לילידי רומניה או ילידי רומניה בעצמכם ואין לכם דרכון רומני קיים או בתוקף תוכלו לבקש את אזרחות רומנית ולאחר מכן גם דרכון רומני. ההליך עשוי להיות מעט מורכב ומסורבל ולכן חשוב יהיה לפנות לחברה מקצועית ומנוסה שתוכל ללוות אתכם בתהליך.

איך עובדים תהליך של קבלת אזרחות ודרכון רומני?

בעזרת חברה מקצועית שתלווה אתכם בתהליך הוא יהפוך להיות פשוט, מהיר וקל יותר מאשר אם תנסו לעבור את ההליך בעצמכם.

שלב 1 – בדקו מול החברה את זכאותכם לדרכון רומני. נציג החברה יראיין אתכם בטלפון ובעזרת תשובותיכם יוכל לבחון את זכאותכם אל מול החוקים והתקנות ברומניה.

שלב 2 – במידה ויש סיכוי גבוה לזכאות תוכלו להגיע לפגישה פיזית במשרדי החברה, לאפיין את התהליך ואורכו, לקבל הצעת מחיר ולחתום על הסכם במידה ותרצו להתחיל בתהליך.

שלב 3 – עם תחילת התהליך תאלצו להמציא מסמכים רלוונטיים. תקבלו הדרכה מהחברה כיצד להנפיק אותם והיכן. לאחר שתגישו את המסמכים תוכל החברה לעבוד על תרגום המסכים עם מתרגם מקצועי ומוסמך. לאחר מכן היא תגיש את המסמכים למשרד החוץ/הדתות בירושלים לצורך קבלת חותמת אפוסטיל.

שלב 4 – לאחר הכנת כל המסמכים וקבלת החותמות, ניתן יהיה לפתוח את תיק האזרחות שלכם ובעזרת הגורמים הרלוונטיים ברומניה ניתן יהיה להגיש את המסמכים למשרדי הממשלה הרומנית ולהמתין למסמכי האזרחות והדרכון.

מקומון העיר חיפה

ברוכים הבאים ל"מקומון העיר חיפה"! אנו מביאים לכם את כל הכתבות הכי עדכניות בכל הנוגע לעיר חיפה. חדשות העיר, אירועי תרבות, כתבות בנושא פנאי ובילוי, מבצעים שווים ועוד המון מידע סופר מעניין שלא כדאי לכם לפספס.

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות שאולי יענינו אותך