מיתוג אירועים: איך הופכים כל מטר של חלל – למטר של משמעות?

מיתוג אירועים: איך הופכים כל מטר של חלללמטר של משמעות?

תדמיינו שאתם נכנסים לאירוע. מה קורה בשנייה הראשונה? לפני שהמוזיקה מתחילה, לפני שדיברו איתכם, אפילו לפני ששתיתם קפה. העין סורקת את החלל. הלב בודק את התחושה. והמוח שואל: מה הסיפור פה?

איך עיצבתם את המטר הראשון הוא ההבדל בין "אירוע מעוצב" ל"חוויה ממותגת". כי מיתוג שטח טוב לא נועד רק להיראות, הוא נועד להרגיש. לדבר. להזיז משהו.

 

זה לא תפאורה, זו הצהרה

יותר מדי חברות מסתפקות בלשים לוגו בכל פינה ולקוות שזה יספיק. אבל מיתוג חכם לא זועקהוא לוחש. הוא מתמזג עם הסיפור. הוא מדבר בשפת המותג, אבל גם בשפת המקום, בשפת הקהל, ובשפת הרגע. כל כרית, שלטל, קיר צילום או פריט בר מתוכננים להעביר ערך. מסר. תחושה. לא סתם נראות.

מיתוג אירועים טוב הוא כמו פסקול טוב לסרט, הוא אמור להעצים את החוויה, לא להשתלט עליה. כשעושים את זה נכון, נוצר המררב שלא רק נראה טוב, אלא גם נכון. מרחב שמשדר: חשבנו עליכם. ראינו אתכם. בנינו את זה בשבילכם.

מיתוג אירועים

מיתוג אירועים. הצהרה להצלחה
תמונה: פינץ׳ הפקת אירועים

ממ"ר למסר: לחשוב דרך המרחב

האתגר האמיתי במיתוג אירועים הוא לא כמה עיצוב לשים, אלא איפה, מתי ולמה לשים אותו.

בכניסה? אנחנו רוצים לייצר ציפייה. בפינות הישיבה? נגיעות קטנות של טקסטורה, שפה ומסרים שמזמינים אינטראקציה. בבר? נקלודת מפגש עם טוויסט. לא כל מטר צריך להיות ממותג, אבל כל מטר צריך לשדר משהו. או לנוח.

הטעות הכי גדולה היא להעמיס. לפעמים כוחו של מיתוג מדויק הוא דווקא באוויר שבין האלמנטים. ברווח. ברמיזה. בחיוך שעולה בלי שתבין למה.

 

תנועה, תדר, תחושה

מיתוג שטח מעולה מבין את הדינמיקה של האירוע: איפה אנשים עומדים? איפה הם מתעכבים? מה הם מצלמים? מה עובר להם בפריים? איזה אלמנט ישרת את החוויה, לא רק בזמן אמת, אלא גם בסטורי?

חשיבה כזו לא מתחילה בגרפיקה; אלא באסטרטגיה. במה אתם רוצים שאנשים ירגישו? יזכרו? יספרו הלאה? זה הבסיס שעליו בונים חוויה ויזואלית, טקטילית, וריגשית שעובדת.

 

דוגמאות קטנות שעושות וואו גדול

כריות ממותגות עם משפטים שחודרים ללב, לא רק עם לוגו. דגלי כניסה שמתחלפים לפי שעותבוקר, צהריים, ערב. בר קפה עם משפטים מותגיים על הקאפס, אבל כאלה עם קריצה. נקודת סלפי שמייצרת רגש, לא רק תפאורה. שילוט שמדבר בגובה העיניים. לא פורמליות קרה, אלא חום ומגניבות.

מיתוג אירועים עסקיים

דברים קטנים שעושים ׳וואו׳ גדול
תמונה: פינץ׳ הפקת אירועים

מאחורי הקלעים של מיתוג שמרגיש כמו אתם

מיתוג טוב מתחיל הרבה לפני שמגיעים למדפסת. הוא מתחיל בשיחה. בהקשבה. בצלילה לתוך הערכים של החברה, הקול הפנימי שלה, התחושות שהיא רוצה להעבירלא רק למי שמוזמן, אלא גם למי שיצפה מהצד. כשחושבים על מיתוג אירועים כחלק ממיתוג מעסיק, מבינים שכל כרית, כל עמדת ברנץ', כל פינה ממותגתהיא חלק מהשיחה של החברה עם העולם.

מיתוג שטח הוא אחד הכלים הכי חזקים שיש כדי להפוך אירוע מ"עוד כנס" או "עוד הרמה של כוסית" לחוויה שמייצרת שייכות. והרי בסוף, זה לא באמת על האלמנט עצמואלא על מה שהוא גורם לאנשים להרגיש.

מיתוג לא נועד רק לצילום, הוא נועד לםסחוב איתו זיכרון. הוא עוגן רגשי שגורם לאנשים לדבר על האירוע גם שבועיים אחרי, כי משהו שם נגע בהם. לא בפונט. ברגש.

 

רגע לפני סגירה: איך יודעים שזה עבד?

הכי פשוטכשאנשים לא רק מתעכבים לצלם, אלא שואלים מי הפיק את זה. כשהם מדברים על הרגע עם הכרית, עם השלט, עם התאורה המדויקת. כשהם מספרים על תחושה, לא על לוק. וכששואלים מתי האירוע הבא, לא רק מתי התמונות יעלו. זה המדד האמיתי. לא כמה לוגואים שמתם, אלא כמה לב הרגשתם. כמה תדר השארתם באוויר. כי בסוף, מיתוג שטח זה לא כמה דברים תליתםאלא איזו חוויה תלויה באוויר אחרי שכולם הלכו.

 

לסיכוםזו לא עוד הדפסה, זה עוד חיבור

מיתוג שטח מדויק הוא לא רק יפה. הוא מרגש. הוא מחבר בין אנשים, מקום ומסר. הוא ממיר שטח לפוטנציאל. למשהו שזוכרים. משהו שמצטלם. ובעיקר משהו שמרגישים.

אם אתם הולכים על מיתוג באירוע הקרוב, תשאלו פחות איפה הלוגו יהיה, ויותר איפה תהיה המשמעות. כי כל מטר יכול להיות כזה. אם רק חושבים עליו נכון.

 

מקומון העיר חיפה

ברוכים הבאים ל"מקומון העיר חיפה"! אנו מביאים לכם את כל הכתבות הכי עדכניות בכל הנוגע לעיר חיפה. חדשות העיר, אירועי תרבות, כתבות בנושא פנאי ובילוי, מבצעים שווים ועוד המון מידע סופר מעניין שלא כדאי לכם לפספס.

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות שאולי יענינו אותך