המדריך המלא להנפקת דרכון רומני

מאז סוף שנות ה80 ותחילת שנות ה90, כאשר רומניה עברה ממשטר דיקטטורי לדמוקרטי החלה המדינה בחקיקת חוקים חדשים. בין היתר בנושאי אזרחות, מעמד וחוקי תושבות. כתוצאה מכך ישראלים רבים, יהודים, שהיו תושבי רומניה בעבר או צאצאים לתושבי רומני שנאלצו להגר מהמדינה, יכולים כעת להגיש בקשה לאזרחות רומנית ודרכון רומני, הנחשב לדרכון אירופאי בעל יתרונות רבים ומגוונים. מדריך זה יסייע לכם בכל הקשור להנפקת דרכון רומני אירופי.

#1 – בירור הזכאות ללא עלות:

השלב הראשון בהנפקת דרכון רומני הוא שלב בדיקת הזכאות כמובן. שלב זה נערך ללא עלות וללא התחייבות. בתחילה מתקיימת שיחה טלפונית בה תתבקשו לספק מעט פרטים על עצמכם, על משפחתכם בהקשר הרומני ולענות על מספר שאלות. השיחה תהיה מול נציג מקצועי דובר עברית שגם יספר לכם אודות החברה שתקדם לכם את התהליך ותלווה אתכם במהלכו. בהתאם לדרישות החוק הרומני והמידע שתמסרו תבדוק החברה את מידת הזכאות שלכם "על הנייר" לאזרחות רומנית ולאחר מכן להוצאת דרכון רומני. במידה ותימצאו זכאים לאחר השאלון הראשונה תתבקשו להגיע לפגישת היכרות ראשונית, לקבל לוח זמנים משוער וללמוד יותר אודות התהליך.

#2 – חתימה על הסכם עבודה ויציאה לדרך:

השלב הבא בתהליך יהיה חתימה על הסכם עבודה, מעבר על ההסכם לפני החתימה והסבר ברור ללקוח מה הוא כולל, כולל כל העלויות הנדרשות בתהליך. לאחר חתימה על ההסכם נתחיל בתהליך. עד 5 ימי עסקים מיום החתימה על ההסכם תקבלו בדוא"ל את רשימת המסמכים אותם תצטרכו להמציא לנו. נסייע גם בהסבר היכן ניתן להשיג כל מסמך. את מרבית המסמכים ניתן יהיה להוציא דרך האינטרנט. במקרים מסוימים תוכלו לחתום על ייפוי כוח מול נוטריון. כדי לזרז עבורכם את התהליך תצטרכו להנפיק את המסמכים בהקדם. מהניסיון שלנו, בשלב הזה התהליך יכול להתעכב רק כתוצאה מעיכוב בקבלת המסמכים ממבקש האזרחות.

#3 – אימות המסמכים ובניית תיק האזרחות:

בשלב הבא ניקח את המסמכים שהנפקתם בשפה העברית, אותם אנו צריכים להפקיד ברומניה, ונדאג לתרגם אותם לרומנית על ידי מתרגם מקצועי ומוסמך. המסמכים יאושרו ויאומתו בחותמת נוטריון ויוגשו על ידנו למשרד החוץ/הדתות בירושלים לצורך קבלת חותמת אפוסטיל. לאחר מכן כאשר המסמכים מאומתים ניתן להשלים את בניית תיק האזרחות ולהעביר את החומרים המתורגמים וחתומים לנציגנו ברומניה, משרד עורכי דין המועסק על ידנו בהתאם למחוז אליו אתם משויכים. שם יוכן תיק המסמכים שלכם ויוגש לראשות המקומית.

#4 – קבלת המסמכים הרשמיים:

לאחר הגשת הבקשה לרשויות ברומניה אתם עשויים להיתקל ב2 תשובות עיקריות: אזרחות קיימת ואזרחות שנשללה. ברוב המקרים מדובר באפשרות השנייה. כאשר מדובר באפשרות הראשונה משרדי ממשלת רומניה ינפיקו לכם את המסמכים המקוריים: אזרחות רומנית, תעודת לידה, תעודת נישואין/גירושין, מספר ת.ז רומני ולבסוף ניתן לבקש גם את דרכון רומני אירופי. במידה והאזרחות נשללה מכם או מדורות קודמים שלכם ההליך יהיה מעט ארוך יותר ובמהלכו תצטרכו להתיישב בקונסוליה הרומנית ברמת גן ולהישבע אמונים מול הקונסול הרומני.

מקומון העיר חיפה

ברוכים הבאים ל"מקומון העיר חיפה"! אנו מביאים לכם את כל הכתבות הכי עדכניות בכל הנוגע לעיר חיפה. חדשות העיר, אירועי תרבות, כתבות בנושא פנאי ובילוי, מבצעים שווים ועוד המון מידע סופר מעניין שלא כדאי לכם לפספס.

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות שאולי יענינו אותך